ב-11 בספטמבר 2023 חברו רשות המסים והיחידה לאכיפה כלכלית (אק"ל צפון) במאמץ נחוש לאיתור חייבים ביישובים עראבה וסכנין. היעד למרדף שלהם? חייבים שחייבים מיליונים לקופת הציבור. פעולה משותפת זו התרכזה סביב אכיפת ציות למס ערך מוסף (מע"מ) והרתעת מעלימי מס פוטנציאליים.

השחקנים: דוברות רשות המסים והמשטרה

מאחורי המבצע הזה עמדו רשות המסים, המיוצגת על ידי דוברותיה, והמשטרה, עם דוברות מסורים משלהן. יחד, הם תזמרו משימה שמטרתה להבטיח אחריות פיסקלית ולפגוע באלה שביקשו להתחמק מחובות המס שלהם.

המבצע נחשף

במאמץ מתואם זה שילבו ידיים עובדי היחידה הצפונית לאכיפת גבייה ברשות המיסים יחד עם צוותי רשות המיסים חיפה, משרדי מע"מ אזוריים טבריה ועכו וחוקרי מע"מ חיפה והצפון עם קציני היחידה לאכיפה כלכלית. (ECL צפון) שבסיסה בלהב 433.

המבצע החל עם קבלת דיווח קריטי ברשות המסים על חייבים שמקורם בעראבה. אנשים אלה, המגיעים יחד לחובות כספיים משמעותיים לקופת המדינה, צברו חובות בהיקף של כמה מיליוני ש"ח. למרות אזהרות מוקדמות שניתנו להם, חייבים אלה טרם הסדירו את התחייבויותיהם.

נוקט בפעולה

בשעות הבוקר המוקדמות ירדו כוחות משולבים של אצ"ל צפון, משטרת חיפה, רשות מע"מ טבריה, משטרת תחנת משגב ויחידות תומכות נוספות על בתיהם של חייבים אלה. במהלך חיפושים יסודיים שנערכו בבתיהם, נחשף סכום כסף נכבד. זה כלל לא רק כמות נכבדת של מזומנים אלא גם רכבי יוקרה, צ'קים ומסמכים רלוונטיים.

מה שצפוי בהמשך

כשהפעולה הזו בוצעה בהצלחה, השלבים הבאים כבר בתנועה. היחידה לאכיפה כלכלית נערכת להגשת בקשות לחילוט הרכוש שנתפס. זה מסמן צעד משמעותי בכיוון של אכיפת ציות למס והבטחת מי שמתחמק מאחריות המס שלהם יישא באחריות.

סיכום

המאמצים המשותפים של רשות המסים והיחידה לאכיפה כלכלית בלהב 433 מדגישים את מחויבותם לשמירה על הקופה הציבורית. בהתייחסות לחייבים מעראבה וסכנין עם חובות בסך מיליונים, מבצע זה מעביר מסר ברור: העלמת מס לא תישאר ללא עונש, ומי שינסה זאת יעמוד במלוא עוצמתו של החוק. עם המשך פעולות האכיפה הללו, רשות המסים והמשטרה עומדות איתן במשימתן להגן על כספי הציבור ולשמור על היושרה הפיסקלית.

הרשמה חינם
דילוג לתוכן